[O1] W trosce o silnik - problem z mocą świeżo po tankowaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • KriSSo
    Rider
    • 2008
    • 285

    #51
    Zamieszczone przez Bassus
    Swoją drogą czy to normalne, że 1.9 TDI ASV (110KM), którego katalogowa prędkość wynosi 193km/h, na autostradzie (płaski odcinek) rozpędza się do ok. 210km/h
    Kurczę, a u mnie w BXE 105 KM nie da się tyle pojechać, bo przy 200 licznikowym (a właściwie 195) jest blokada. Nie da się szybciej pojechać, nawet z górki. Wie ktoś po kiego grzyba takie cuś?

    Komentarz

    • Bassus
      Drive
      • 2007
      • 81

      #52
      Ograniczenie przy 195km/h? Hmm..
      Przy 250 to rozumiem, ale przy 195... a może silnik wchodzi już tam na graniczne obroty - 4500obr/min?
      ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

      Komentarz

      • KriSSo
        Rider
        • 2008
        • 285

        #53
        Zamieszczone przez Bassus
        Przy 250 to rozumiem, ale przy 195... a może silnik wchodzi już tam na graniczne obroty - 4500obr/min?
        Zgadza się, przy 195 czy tam 198 (wskazówka jest minimalnie poniżej 200 km/h) i nie da się szybciej. Nawet jak będzie z góry, wtedy motor hamuje. Przy tym moim Vmaxie mam jakieś 4200.

        Komentarz

        • Bassus
          Drive
          • 2007
          • 81

          #54
          Mimo wszystko wolałbym Twojego Golfa, więc się nie martw ;-)
          A prędkości tej i tak się nie wykorzystuje, bo i nie ma na to warunków i niebezpiecznie i paliwa ucieka sporo...
          mimo wszystko jednak ciekaw jestem co powiedzą pozostali użytkownicy tego silnika... czy rejestrują te same parametry podczas jazdy..
          swoją drogą to ten sam silnik co w Octavii II 105KM?
          ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

          Komentarz

          • wojciech_
            Ambiente
            • 2008
            • 164

            #55
            Ehh a jak Wam sie powadza te O1 przy takich predkosciach? U mnie przy 140 juz zaczyna sie delikatne myszkowanie podczas jazdy na wprost. fabia (inny uklad wspomagania) przy tych predkosciach prowadzila sie lepiej.

            Komentarz

            • KriSSo
              Rider
              • 2008
              • 285

              #56
              Zamieszczone przez Bassus
              swoją drogą to ten sam silnik co w Octavii II 105KM?
              Tak, ten sam. Natomiast masz rację, to nie jest prędkość, którą istotnie warto przekraczać, więc kompleksów z tego powodu nie mam. Tylko chciałem się dowiedzieć czemu akurat tak jest. Do tej pory żaden poprzedni mój samochód nie miał takiego limitera.

              Komentarz

              • Bassus
                Drive
                • 2007
                • 81

                #57
                Czy to myszkowanie nie jest czasem związane z ciśnieniem w oponach w Twoim aucie?
                Względnie, jaką masz wiedzę o swoim samochodzie? Nie był kiedyś przypadkiem mocniej przetrącony?
                W przypadku mojej Octavii prowadzi się zupełnie normalnie.. jest tylko głośniej.. innych efektów ubocznych nie ma.
                Oczywiście nie nadużywam powyższej prędkości więc trudno, żebym się tu określał jako znawca - niech się pozostali wypowiedzą..
                ja chciałem tylko przedmuchać układ wydechowy i obciążyć układ paliwowy w związku z problemem opisanym na początku tego wątku ;-)
                ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

                Komentarz

                • homa
                  Classic
                  • 2009
                  • 1

                  #58
                  Oh my good lukoil kupil Jet a teraz kupi Shella i vtedy nic nie bendzesz tankowac?To samo palivo jest :lol:
                  Lengyel magyar 2 jobarat együtt isszák egymás borát

                  Komentarz

                  • lukasz3112
                    RS
                    • 2008
                    • 3607

                    #59
                    Bassus, przy prędkościach wyższych licznik znacznie przekłamuje...nawet o 20km/h. czyli jeśli miałeś 210km/h to w rzeczywistości jechałeś około 190km/h. ja sprawdzałem na swoim autku. na liczniku 215 a na gps 198km/h.
                    Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                    Komentarz

                    • Goszu
                      Drive
                      • 2008
                      • 71

                      #60
                      Wojciech,
                      coś chyba nie za dobrze z Twoim autkiem. Moją czeszkę próbowałem
                      do ok 190km/h (wtedy właśnie odpadła antenka od CB) i prowadziła się
                      zupełnie normalnie. Tylko hałas paskudny...

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #61
                        Myszkowanie to jest zmeczone zyciem zawieszenie. To ze amory na testerze wychodza dobrze, nie znaczy ze wszystko jest OK :diabelski_usmiech

                        A co do paliwa. Te uszlachetnione szczegolnie zima wykazuja gorsze parametry niz zwykly olej napedowy (polecam poszukac wykresow aut hamowanych na uszlachetnionych paliwach gdzie brakowalo KM i Nm :twisted: ) do tego wiele osob ktore skarza sie na dzialanie DPF-a jezdzi wlasnie na tych lepszych paliwach :lol:
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • wojciech_
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 164

                          #62
                          Zamieszczone przez Bassus
                          Względnie, jaką masz wiedzę o swoim samochodzie? Nie był kiedyś przypadkiem mocniej przetrącony?
                          - mam to auto od niedawna. 170tys przebiegu.
                          Z badan wyszlo, ze auto nie mialo zadnego przetracenia.

                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Myszkowanie to jest zmeczone zyciem zawieszenie.
                          - badanie techniczne nie wykazalo zadnych luzow. A to, ze podczas szybkiej jazdy delikatnie myszkuje, i moge minimalnie poruszac kierownica na boki (po ok pol cm) bez wyrazistej zmiany toru jazdy upatrywalem w hudraulicznym ukladzie wspomagania. Fabia ma elektrohydrauliczny i tam kazde drgnienie kierownicy przy 140-150kmh przenosilo sie na zmiane toru jazdy. Fakt ze auto mialo 15tys km. No ale koncze juz tu te wywody, bo powstaje "watek w watku".

                          Pozdrawiam
                          W

                          Komentarz

                          • Bassus
                            Drive
                            • 2007
                            • 81

                            #63
                            Zamieszczone przez lukasz3112
                            Bassus, przy prędkościach wyższych licznik znacznie przekłamuje...nawet o 20km/h. czyli jeśli miałeś 210km/h to w rzeczywistości jechałeś około 190km/h. ja sprawdzałem na swoim autku. na liczniku 215 a na gps 198km/h.
                            Właśnie właśnie Łukaszu... muszę sprawdzić z GPS - dzięki za przypomnienie
                            (mnie też się wydaje, że to 210 to jakieś przekłamanie, w końcu mam autko seryjne).

                            [ Dodano: Pon 02 Lut, 09 10:54 ]
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            A co do paliwa. Te uszlachetnione szczegolnie zima wykazuja gorsze parametry niz zwykly olej napedowy (polecam poszukac wykresow aut hamowanych na uszlachetnionych paliwach gdzie brakowalo KM i Nm :twisted: ) do tego wiele osob ktore skarza sie na dzialanie DPF-a jezdzi wlasnie na tych lepszych paliwach :lol:
                            U mnie jest dokładnie odwrotnie, zwłaszcza zimą.
                            Silnik na uszlachetnionym paliwie (Ultimate, Verva, V-Power, zimowy Statoil) zachowuje się ciszej, odczuwalna jest lepsza reakcja na pedał gazu, samochód szybciej odpala i szybciej się rozgrzewa.
                            Praktycznie zawsze używam uszlachetnionych paliw podczas mrozów, wyjątkiem był badziewny ON z LukOil.
                            Czy fakt, że mam pompę rotacyjną (ASV), a nie pompowtryskiwacze ma coś do rzeczy w powyższym względzie?
                            ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #64
                              Pompa rotacyjna bedzie jezdzic nawet na paliwie z biedronki - taka to jest skomplikowana technologia :twisted:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Bassus
                                Drive
                                • 2007
                                • 81

                                #65
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Pompa rotacyjna bedzie jezdzic nawet na paliwie z biedronki - taka to jest skomplikowana technologia :twisted:
                                Twoja odpowiedź sugeruje wniosek, że różnica (między pompą a pompowtryskiwaczami) jest kluczowa:
                                - za bardzo skomplikowano technologię, skoro wyższa technologia nie radzi sobie z uszlachetnionym paliwem.

                                Idąc dalej.. w takim razie jakim shitem musi być paliwo z LukOil (w końcu spowodowało problemy)
                                skoro wg Twojej teorii z pompą rotacyjną byłoby dobrze nawet na paliwie z biedronki ;-)
                                ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

                                Komentarz

                                • wojciech_
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 164

                                  #66
                                  Bassus, wydaje mi sie, ze wiecej moznaby bylo powiedziec nt paliwa z LukOil i Twoich problemow, gdybys sciagnal logi (mysle ze znajacy sie na tym koledzy szybko by je rozszyfrowali) kiedy miales te problemy. Bo tylko teoretyzujac nie mozna wykluczyc, ze miales po prostu przyciete kierownice. Prawdopodobienstwo male ze jak nalales innego paliwa to sie odciely, ale w koncu w totka ludzie trafiaja a prawdopodobienstwo jest mniejsze

                                  Komentarz

                                  • Rafał 82
                                    Ambiente
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 150
                                    • Superb II (3T4)

                                    #67
                                    Zamieszczone przez wojciech_
                                    Myszkowanie to jest zmeczone zyciem zawieszenie.
                                    - badanie techniczne nie wykazalo zadnych luzow. A to, ze podczas szybkiej jazdy delikatnie myszkuje, i moge minimalnie poruszac kierownica na boki (po ok pol cm) bez wyrazistej zmiany toru jazdy upatrywalem w hudraulicznym ukladzie wspomagania. Fabia ma elektrohydrauliczny i tam kazde drgnienie kierownicy przy 140-150kmh przenosilo sie na zmiane toru jazdy. Fakt ze auto mialo 15tys km. No ale koncze juz tu te wywody, bo powstaje "watek w watku".

                                    Pozdrawiam
                                    W
                                    Co do "myszkowania" myślę, że na to mają wpływ też warunki atmosferyczne, a konkretniej wiatr. Kiedyś rozpędziłem się do 180 km/h i pierwszy raz w swojej octavce zauważyłem takie dziwne zachowanie, nawet się przestraszyłem, bo od razu zauważyłem, że to nie ja kieruje samochodem. Wtedy jednak wiał silny boczny wiatr. Jeszcze tego samego dnia w drodze powrotnej znów się rozpędziłem do nawet wyższej prędkości i wtedy "myszkowanie" nie wystąpiło, ale nie było też już takiego wiatru. W późniejszym czasie, też mi się zdarzało jeździć z większymi prędkościami i jak na razie nie powtarza się to śmiało można powiedzieć nieprzyjemne "myszkowanie".

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #68
                                      Bassus, PD sa od roku 2000 i jako pierwsze VW mial je w silniku AJM 1.9TDI 115KM, ogolnie bardzo awaryjny silnik. Silniki na pompie VW ma od bardzo dawna. Zasada dzialania nie zmienila sie od lat, wiec jakie paliwo bylo 25 lat temu, a jakie jest obecnie na stacji.

                                      A co do jakosci paliw na stacjach, dzis przyjezdza jedna cysterna i spuszcza paliwo jutro inna, a co ona wiozla w miedzyczasie to inna historia - przeciez nie zawsze wożą to hurtownicy albo producencji tylko jakis podwykonawca.

                                      Tak jak mowie, ja tam problemow nie mam. Tak samo nie odnotowuje zadnych roznic w jezdzie tego auta, jak i kilku innych tankowanych na tych stacjach, jak rowniez tankowanych uszlachetnionymi paliwami.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Bassus
                                        Drive
                                        • 2007
                                        • 81

                                        #69
                                        Pozostaje mi tylko cieszyć się, że problem zniknął od czasu zatankowania na Shellu,
                                        a co było przyczyną... cóż - musztarda po obiedzie ;-)
                                        Dziękuję wszystkim za owocną dyskusję (na następny raz spróbuję z "logami"
                                        - chociaż zapracowany ze mnie człowiek i na ogół nie mam czasu na takie rzeczy).

                                        Zgadzam się z Tobą Maicroft, że to może być nawet wina przewoźnika, a nie sieci LukOil
                                        dlatego już nie drążę tematu (chociaż propozycji kontroli stacji nie wycofam).

                                        Pozdrawiam serdecznie i myślę... że można już zamknąć wątek.
                                        ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

                                        Komentarz

                                        • pantol
                                          Elegance
                                          • 2004
                                          • 754

                                          #70
                                          U nas na LukOil (poprzednio JET) kolega zalał do pełna Opla Astre DTI i ... check Engine Po wyjeżdżeniu i wlaniu paliwa z innej markowej stacji kontrolka checkengine zgasła
                                          Ja mam z tej przygody jedna nauczkę - nie tankuje na tamtej konkretnej stacji i tyle!
                                          Ale rzeczywiscie nigdy nie zdecydowałem się zatankować na Jet - obawa pozostała. Ale daleki jestem od generalizowania.
                                          Jarek "Vinci"

                                          Komentarz

                                          • Bassus
                                            Drive
                                            • 2007
                                            • 81

                                            #71
                                            Trzeba tu też pamiętać o tym, że tak naprawdę nie ma wytłumaczenia dla sprzedaży złej jakości paliwa.
                                            Niezależnie od tego kto zawinił, czy dostawca, czy cysterna, czy magazyn czy dystrybotur, czy "Pani Krysia z gazowni",
                                            uczciwy sprzedawca nie wprowadzi do sprzedaży takiego paliwa,
                                            ba... inteligentny właściciel stacji paliw, nie przyjmie takiego paliwa od dostawcy/podwykonawcy
                                            choćby miał z nim spisaną umowę na 10 kolejnych lat
                                            - co więcej... tym bardziej nie odbierze takiego paliwa, że ma taką umowę(!),
                                            i w umowie z pewnością jest spisane jakie paliwo (jakiej jakości) ma być dostarczane do stacji.
                                            Jeżeli więc takie paliwo do sprzedaży zostaje dopuszczone i cierpi na tym konsument
                                            to winni/współwinni są wszyscy powyżej wymienieni.
                                            U jednego konsumenta nic się nie wydarzy i nawet nie będzie świadomy, że coś było nie tak,
                                            a inni nawet jak to zauważą, to i tak będą siedzieli cicho w kącie,
                                            a ja uważam, że należy robić szum i wysyłać kontrole na takie stacje
                                            i to do nas kierowców należy, jeżeli zależy nam na kupowaniu jakości.
                                            A sprzedawcy.. cóż.. kiedyś obowiązywała zasada: "klient nasz pan", może warto byłoby im to przypomnieć?
                                            ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

                                            Komentarz

                                            • rkb
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 2152
                                              • Rapid Spaceback (NH1)
                                              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                              #72
                                              Wczoraj skasowalem blad "Fuel Traum" z kompa, zalalem paliwo na shelu i check engine juz nie wskoczyl, od dzis omijam BP duzym lukiem :evil:
                                              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                              Komentarz

                                              • daneczek76
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 3642
                                                • Toyota

                                                #73
                                                [quote]
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Pompa rotacyjna bedzie jezdzic nawet na paliwie z biedronki - taka to jest skomplikowana technologia
                                                Dokładnie znam takich co do tego silnkia ASV leją największe gówno a rope mieszają z paliwem które mają dostępne na lotnisku od sprzętu latajacego ponieważ sa lotnikami i nic się nie dzieje. Także AGR i ASV to pompa rotacyjna i tu naprawde można lać prawie wszystko.
                                                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                                Komentarz

                                                • pantol
                                                  Elegance
                                                  • 2004
                                                  • 754

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez rkb
                                                  Wczoraj skasowalem blad "Fuel Traum" z kompa, zalalem paliwo na shelu i check engine juz nie wskoczyl, od dzis omijam BP duzym lukiem :evil:
                                                  Na którym BP w Toruniu tankowałeś? (O ile jest więcej niż 1)
                                                  Jarek "Vinci"

                                                  Komentarz

                                                  • rkb
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 2152
                                                    • Rapid Spaceback (NH1)
                                                    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez pantol
                                                    Zamieszczone przez rkb
                                                    Wczoraj skasowalem blad "Fuel Traum" z kompa, zalalem paliwo na shelu i check engine juz nie wskoczyl, od dzis omijam BP duzym lukiem :evil:
                                                    Na którym BP w Toruniu tankowałeś? (O ile jest więcej niż 1)

                                                    tankowałem we Wrocławiu (nie wiem dokładnie gdzie to było bo nie znam miasta) i wracałem do torunia, spaliłem prawie wszystko na trasie, na szczescie poza check enginem nic z autem sie nie działo. BP w toruniu jest kilka ale jak już pisałem straciłem zaufanie do ich paliwa. Na shellu leje zwykłe eurosuper i do czeszki i do escorta i nigdy nie było problemów.
                                                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...