Zamieszczone przez Bassus
[O1] W trosce o silnik - problem z mocą świeżo po tankowaniu
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez BassusPrzy 250 to rozumiem, ale przy 195... a może silnik wchodzi już tam na graniczne obroty - 4500obr/min?
Komentarz
-
-
Mimo wszystko wolałbym Twojego Golfa, więc się nie martw ;-)
A prędkości tej i tak się nie wykorzystuje, bo i nie ma na to warunków i niebezpiecznie i paliwa ucieka sporo...
mimo wszystko jednak ciekaw jestem co powiedzą pozostali użytkownicy tego silnika... czy rejestrują te same parametry podczas jazdy..
swoją drogą to ten sam silnik co w Octavii II 105KM?! POZDRAWIAM Z POZNANIA !
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Bassusswoją drogą to ten sam silnik co w Octavii II 105KM?
Komentarz
-
-
Czy to myszkowanie nie jest czasem związane z ciśnieniem w oponach w Twoim aucie?
Względnie, jaką masz wiedzę o swoim samochodzie? Nie był kiedyś przypadkiem mocniej przetrącony?
W przypadku mojej Octavii prowadzi się zupełnie normalnie.. jest tylko głośniej.. innych efektów ubocznych nie ma.
Oczywiście nie nadużywam powyższej prędkości więc trudno, żebym się tu określał jako znawca - niech się pozostali wypowiedzą..
ja chciałem tylko przedmuchać układ wydechowy i obciążyć układ paliwowy w związku z problemem opisanym na początku tego wątku ;-)! POZDRAWIAM Z POZNANIA !
Komentarz
-
-
Bassus, przy prędkościach wyższych licznik znacznie przekłamuje...nawet o 20km/h. czyli jeśli miałeś 210km/h to w rzeczywistości jechałeś około 190km/h. ja sprawdzałem na swoim autku. na liczniku 215 a na gps 198km/h.Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Komentarz
-
-
Myszkowanie to jest zmeczone zyciem zawieszenie. To ze amory na testerze wychodza dobrze, nie znaczy ze wszystko jest OK :diabelski_usmiech
A co do paliwa. Te uszlachetnione szczegolnie zima wykazuja gorsze parametry niz zwykly olej napedowy (polecam poszukac wykresow aut hamowanych na uszlachetnionych paliwach gdzie brakowalo KM i Nm :twisted: ) do tego wiele osob ktore skarza sie na dzialanie DPF-a jezdzi wlasnie na tych lepszych paliwach :lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BassusWzględnie, jaką masz wiedzę o swoim samochodzie? Nie był kiedyś przypadkiem mocniej przetrącony?
Z badan wyszlo, ze auto nie mialo zadnego przetracenia.
Zamieszczone przez MaicroftMyszkowanie to jest zmeczone zyciem zawieszenie.
Pozdrawiam
W
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukasz3112Bassus, przy prędkościach wyższych licznik znacznie przekłamuje...nawet o 20km/h. czyli jeśli miałeś 210km/h to w rzeczywistości jechałeś około 190km/h. ja sprawdzałem na swoim autku. na liczniku 215 a na gps 198km/h.
(mnie też się wydaje, że to 210 to jakieś przekłamanie, w końcu mam autko seryjne).
[ Dodano: Pon 02 Lut, 09 10:54 ]
Zamieszczone przez MaicroftA co do paliwa. Te uszlachetnione szczegolnie zima wykazuja gorsze parametry niz zwykly olej napedowy (polecam poszukac wykresow aut hamowanych na uszlachetnionych paliwach gdzie brakowalo KM i Nm :twisted: ) do tego wiele osob ktore skarza sie na dzialanie DPF-a jezdzi wlasnie na tych lepszych paliwach :lol:
Silnik na uszlachetnionym paliwie (Ultimate, Verva, V-Power, zimowy Statoil) zachowuje się ciszej, odczuwalna jest lepsza reakcja na pedał gazu, samochód szybciej odpala i szybciej się rozgrzewa.
Praktycznie zawsze używam uszlachetnionych paliw podczas mrozów, wyjątkiem był badziewny ON z LukOil.
Czy fakt, że mam pompę rotacyjną (ASV), a nie pompowtryskiwacze ma coś do rzeczy w powyższym względzie?! POZDRAWIAM Z POZNANIA !
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftPompa rotacyjna bedzie jezdzic nawet na paliwie z biedronki - taka to jest skomplikowana technologia :twisted:
- za bardzo skomplikowano technologię, skoro wyższa technologia nie radzi sobie z uszlachetnionym paliwem.
Idąc dalej.. w takim razie jakim shitem musi być paliwo z LukOil (w końcu spowodowało problemy)
skoro wg Twojej teorii z pompą rotacyjną byłoby dobrze nawet na paliwie z biedronki ;-)! POZDRAWIAM Z POZNANIA !
Komentarz
-
-
Bassus, wydaje mi sie, ze wiecej moznaby bylo powiedziec nt paliwa z LukOil i Twoich problemow, gdybys sciagnal logi (mysle ze znajacy sie na tym koledzy szybko by je rozszyfrowali) kiedy miales te problemy. Bo tylko teoretyzujac nie mozna wykluczyc, ze miales po prostu przyciete kierownice. Prawdopodobienstwo male ze jak nalales innego paliwa to sie odciely, ale w koncu w totka ludzie trafiajaa prawdopodobienstwo jest mniejsze
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojciech_Myszkowanie to jest zmeczone zyciem zawieszenie.
- badanie techniczne nie wykazalo zadnych luzow. A to, ze podczas szybkiej jazdy delikatnie myszkuje, i moge minimalnie poruszac kierownica na boki (po ok pol cm) bez wyrazistej zmiany toru jazdy upatrywalem w hudraulicznym ukladzie wspomagania. Fabia ma elektrohydrauliczny i tam kazde drgnienie kierownicy przy 140-150kmh przenosilo sie na zmiane toru jazdy. Fakt ze auto mialo 15tys km. No ale koncze juz tu te wywody, bo powstaje "watek w watku".
Pozdrawiam
W
Komentarz
-
-
Bassus, PD sa od roku 2000 i jako pierwsze VW mial je w silniku AJM 1.9TDI 115KM, ogolnie bardzo awaryjny silnik. Silniki na pompie VW ma od bardzo dawna. Zasada dzialania nie zmienila sie od lat, wiec jakie paliwo bylo 25 lat temu, a jakie jest obecnie na stacji.
A co do jakosci paliw na stacjach, dzis przyjezdza jedna cysterna i spuszcza paliwo jutro inna, a co ona wiozla w miedzyczasie to inna historia - przeciez nie zawsze wożą to hurtownicy albo producencji tylko jakis podwykonawca.
Tak jak mowie, ja tam problemow nie mam. Tak samo nie odnotowuje zadnych roznic w jezdzie tego auta, jak i kilku innych tankowanych na tych stacjach, jak rowniez tankowanych uszlachetnionymi paliwami.
Komentarz
-
-
Pozostaje mi tylko cieszyć się, że problem zniknął od czasu zatankowania na Shellu,
a co było przyczyną... cóż - musztarda po obiedzie ;-)
Dziękuję wszystkim za owocną dyskusję (na następny raz spróbuję z "logami"
- chociaż zapracowany ze mnie człowiek i na ogół nie mam czasu na takie rzeczy).
Zgadzam się z Tobą Maicroft, że to może być nawet wina przewoźnika, a nie sieci LukOil
dlatego już nie drążę tematu (chociaż propozycji kontroli stacji nie wycofam).
Pozdrawiam serdecznie i myślę... że można już zamknąć wątek.! POZDRAWIAM Z POZNANIA !
Komentarz
-
-
U nas na LukOil (poprzednio JET) kolega zalał do pełna Opla Astre DTI i ... check EnginePo wyjeżdżeniu i wlaniu paliwa z innej markowej stacji kontrolka checkengine zgasła
Ja mam z tej przygody jedna nauczkę - nie tankuje na tamtej konkretnej stacji i tyle!
Ale rzeczywiscie nigdy nie zdecydowałem się zatankować na Jet - obawa pozostała. Ale daleki jestem od generalizowania.Jarek "Vinci"
Komentarz
-
-
Trzeba tu też pamiętać o tym, że tak naprawdę nie ma wytłumaczenia dla sprzedaży złej jakości paliwa.
Niezależnie od tego kto zawinił, czy dostawca, czy cysterna, czy magazyn czy dystrybotur, czy "Pani Krysia z gazowni",
uczciwy sprzedawca nie wprowadzi do sprzedaży takiego paliwa,
ba... inteligentny właściciel stacji paliw, nie przyjmie takiego paliwa od dostawcy/podwykonawcy
choćby miał z nim spisaną umowę na 10 kolejnych lat
- co więcej... tym bardziej nie odbierze takiego paliwa, że ma taką umowę(!),
i w umowie z pewnością jest spisane jakie paliwo (jakiej jakości) ma być dostarczane do stacji.
Jeżeli więc takie paliwo do sprzedaży zostaje dopuszczone i cierpi na tym konsument
to winni/współwinni są wszyscy powyżej wymienieni.
U jednego konsumenta nic się nie wydarzy i nawet nie będzie świadomy, że coś było nie tak,
a inni nawet jak to zauważą, to i tak będą siedzieli cicho w kącie,
a ja uważam, że należy robić szum i wysyłać kontrole na takie stacje
i to do nas kierowców należy, jeżeli zależy nam na kupowaniu jakości.
A sprzedawcy.. cóż.. kiedyś obowiązywała zasada: "klient nasz pan", może warto byłoby im to przypomnieć?! POZDRAWIAM Z POZNANIA !
Komentarz
-
-
[quote]Zamieszczone przez MaicroftPompa rotacyjna bedzie jezdzic nawet na paliwie z biedronki - taka to jest skomplikowana technologia[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pantolZamieszczone przez rkbWczoraj skasowalem blad "Fuel Traum" z kompa, zalalem paliwo na shelu i check engine juz nie wskoczyl, od dzis omijam BP duzym lukiem :evil:
tankowałem we Wrocławiu (nie wiem dokładnie gdzie to było bo nie znam miasta) i wracałem do torunia, spaliłem prawie wszystko na trasie, na szczescie poza check enginem nic z autem sie nie działo. BP w toruniu jest kilka ale jak już pisałem straciłem zaufanie do ich paliwa. Na shellu leje zwykłe eurosuper i do czeszki i do escorta i nigdy nie było problemów.
Komentarz
-
Komentarz